Customer Focus

Pay attention and interest to create loyalty - 2 days
Trainingen
https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/mvp/mvp/icons/tijd.png?ext=.png

Duur

2 dagen

https://image.opleidingsgroep.nl/static/media/mvp/mvp/icons/studievormen.png?ext=.png

Eerstvolgende startmoment

14-01-2019

Contact met MVP

Heb je vragen?

Onze opleidingsadviseurs zijn nu telefonisch bereikbaar

035 528 0811
06 - 82346819

Ma t/m Do: 08.00 - 18.00 uur / Vr: 08.00 - 17.00 uur
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen
Algemeen

Successful organisations put their customers first, be they external or internal. You know that these relationships are valuable, but to what extent are you really focused on your customer? How do you explain something to clients when you know they won’t be satisfied with the message? Every now and then, you experience a challenging situation with your customer and may not be sure how to deal with this. After this training you recognise different customer types and understand how to relate and react to their specific needs.

Who are you?

This training is for everyone working in organisations who regularly have contact with internal or external clients and who want to improve the quality of these relationships.

Approach

An interactive training in which practical theory is related to personal experiences and immediately exercised. The trainer demonstrates helpful tips and techniques that improve customer focus. Individual cases are practiced with a training actor. This will enable you to experiment with effective behaviour.

Throughout the entire training trajectory, our online learning platform (e-Connect) will be available. Here you will find extra exercises, information and the means to communicate with the trainer and share experiences with other participants.

Programma
Programma
Programma
Programma
Programma

Learning objectives

Customer focus

  • What is customer focus?
  • What is your role and responsibility?
  • Who is the client?
  • Satisfied customers

Conditions of customer focus

  • Enthusiasm for the client
  • Interest, attention, respect and honesty
  • Pride in the organisation

Customer focused communication

  • Listening to the customer and exploring their needs
  • Presenting your added value
  • Assertive communication

Internal customer focus

  • The importance of internal focus for external customer satisfaction
  • Internal communication

Difficult customers and complaints

  • Dealing with complaints and objections
  • Dealing with challenging customers

Certificate

Upon completion of this training you will receive the certificate ‘Customer Focus'.

Planning
Planning
Planning
Planning
Planning

Duration

This training will be taught over 2 days.

Dates and locations

  • 13 and 27 September 2018

  • 13 and 27 November 2018

  • 14 and 28 January 2019

  • 1 and 15 March 2019

  • 1 and 15 May 2019

This training will take place near Amsterdam, The Hague, Eindhoven, Groningen, Nijmegen, Rotterdam, Utrecht and Zwolle.

Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie
Kostenspecificatie

Kosten dag, bij betaling in 1 termijn

Trainingskosten
€ 1.290,-
Trainingsmateriaal
€ 30,-
Arrangementen (Food & Beverage)
€ 50,-
Locatiekosten
€ 59,-
Totaalprijs (exclusief BTW)
€ 1.429,-

Factuurmoment klassikale opleiding: facturatie vindt plaats drie weken voor aanvang van de eerste bijeenkomst.

Locatie- en arrangementskosten

Markus Verbeek Praehep regelt voor je een arrangement, bestaande uit onbeperkt koffie, thee en ijswater. In het dagarrangement is ook een uitgebreide lunch inbegrepen. De arrangementskosten bedragen € 25,- (excl. btw) per dag of € 5,50 (excl. btw) per avond. Staat er een verwijzing naar locatie- en arrangementskosten? Dan brengen we naast arrangementskosten ook locatiekosten in rekening. De locatiekosten bedragen € 29,50 (excl. btw) per dag of € 10,- (excl. btw) per avond.

Reprorechten en hand-outs

Voor alle opleidingen brengen wij de kosten voor reprorechten en hand-outs in rekening. Het betreft hier een eenmalig bedrag van € 15,- (excl. btw).

Btw

Kies je voor wettelijk erkend onderwijs, MBO-niveau 2, 3 of 4, HBO Associate degree, HBO Bachelor of volledige Master, dan bieden wij deze opleiding altijd vrijgesteld van btw aan. De overige opleidingen en trainingen zijn belast met 21 % btw.

Voor organisaties die geen btw kunnen terugvorderen, is vrijstelling van btw mogelijk. In dat geval komt er bovenop de prijs exclusief btw 10% opslag. Dat betekent een groot voordeel op de prijs inclusief btw en is een absolute aanrader. Betaal je de opleiding zelf? Dat geldt de opslag van 10% niet.

Studie-, trainingsmaterialen, reprorechten en arrangementskosten zijn belast met 6% btw. De btw op arrangementskosten is niet verrekenbaar.

Alle genoemde bedragen zijn exclusief btw. De hoogte van de btw is onder voorbehoud van eventuele wetswijzigingen. 

Contact met MVP

Heb je vragen?

Onze opleidingsadviseurs zijn nu telefonisch bereikbaar

035 528 0811
06 - 82346819

Ma t/m Do: 08.00 - 18.00 uur / Vr: 08.00 - 17.00 uur